maandag 28 juli 2008

Het maten mysterie ....





Ik wilde eens een broek maken voor mezelf. Een patroon was snel gevonden in de Knip van december 2006. Met name de brede tailleband en de opgestikte zakken vond ik leuk. Vervolgens moest ik de maat bepalen en ...... ik kwam 2 maten groter uit dan de maten van broeken die ik in de winkel koop!!! Nog 's meten en nog 's meten. Gevraagd op Sancho en nee .... ik kon er toch echt niet iets anders van maken. Stof geknipt en de pijpen in elkaar gezet en echt .... veel te groot!! Ik heb een hoop gesleuteld aan deze broek en daarom zit ie niet echt mooi. Maar met een lang shirt erover heen ziet niemand het. Het is wel een heerlijke zomerbroek!! En met mijn zoektocht naar een goed broekpatroon ga ik gewoon verder. Ik ga in het vervolg de patroondelen zelf nameten want met die matentabel kom ik er kennelijk niet uit.

Geen opmerkingen: